Necelý měsíc po druhém závodě Carbonia Cupu 2018, který se odehrál na Pannoniaringu, přišel ke slovu okruh známý z kalendáře Formule 1 – na kraji Budapešti ležící Hungaroring.
Hned po pár zatáčkách jsme se vymanili z tlaku zbytku pole a náskok v klidu zvyšovali. Pohoda skončila hned ve třetím kole. Na trati zavlály žluté vlajky a na trať vyjel safety car. Jakkoliv jsou zdejší traťoví komisaři skvělí a signalizují na jedničku, odklízení Starkova Renaultu zabralo dobrou polovinu závodu. Kroužení za zpomalovacím vozem nevyhnutelně vede k některým změnám. Jednak je nesmírně náročné udržovat pneumatiky v teplotním okně, naopak chlazení motoru ztrácí na efektivitě, ale co je hlavní – vybudovaný náskok je rázem ta tam.
Postartovní bezmoc byla ještě v živé paměti, v případě restartu závodu se však na rozdíl od klasického startu dá leccos vymyslet. Nestartuje se na světla, nýbrž tempo určuje první v pořadí, což otevírá jisté možnosti využít momentu překvapení a soupeře setřást ještě před nájezdem na rovinu. To se naštěstí podařilo velmi dobře a v závěrečném tříkolovém sprintu jsme celkové vítězství uhájili.
Výsledky závodu (TOP 6)
1. Honza Rieger |
Rieger Motorsport |
Gloria C8F |
20:06,826 |
2. Pavel Machulda |
HKC RACING |
Formula Renault 2.0 |
+5,877 |
3. Günter Weiß (D) |
ULFI-RENNTEAM |
Formula Renault 2.0 |
+7,707 |
5. Václav Laušman |
VETTE Group |
Formula Renault 2.0 |
+18,642 |
4. Tim Rädlein (D) |
Rädlein Racing |
Formula Renault 2.0 |
+18,823 |
6. Miroslav Petkov (BLR) |
Chabrmotorsport |
VanDiemen RF02 |
+43,998 |